UX ו- UI למערכות ממשק משתמש אדם - מכונה HMI

כל מה שרצית לדעת על UX ו- UI למערכות ממשק משתמש אדם - מכונה HMI

מה זה ממשק אדם מכונה (HMI)?

מערכות ממשק אדם-מכונה (HMI) מספקות את הבקרה שבהן משתמש מפעיל מכונה, מערכת או מכשיר.

מערכות ה – HMI המתוחכמות מאפשרות פעילות אמינה של טכנולוגיה בכל יישום, כולל רכבות מהירות, מרכזי עיבוד CNC, ציוד לייצור מוליכים למחצה וציוד רפואי אבחון ומעבדה. מערכות HMI כוללות את כל האלמנטים שאדם יגע, יראה, ישמע או ישתמש בהם כדי לבצע פונקציות בקרה ולקבל משוב על פעולות אלה.

המשימה של מערכת HMI היא להפוך את הפונקציה של הטכנולוגיה מובנת מאליה למשתמש. HMI מעוצב היטב מתאים לציפיית המשתמש למשימה שהוא יבצע. האפקטיביות של HMI יכולה להשפיע על הפונקיונאליות של המערכת כולה; למעשה ביישומים רבים עניין זה יכול להוות גורם מכריע על ההצלחה או הכישלון של המוצר. מערכת HMI נשפטת על פי השימושיות שלה, הכוללת את אינטואיטיביות השימוש ועקומת הלמידה וכמה פרודוקטיבי המשתמש יכול להיות בשימוש בה

במשימת חווית המשתמש UX ו- UI במערכות HMI מעורבים בעיצוב מספר תפקידים כגון מהנדסים, ניהול, יועץ HMI, ומעצב חוויתי/ ממשק משתמש.

מערכת HMI מעוצבת היטב אשר מטפלת בחווית המשתמש באופן מירבי, עושה יותר מאשר רק פונקציות שליטה נוכחית ומידע; היא מספקת למפעיל פונקציות אינטואיטיביות פעילות לביצוע, משוב על תוצאות פעולות אלה ומידע על ביצועי המערכת.

אפיון חווית משתמש UX ועיצוב ממשק משתמש UI למערכת HMI

מערכת HMI אמינה ביותר המספקת ביצועים בטוחים, חסכוניים ואינטואיטיביים, מסתמכת על יישום שיטות עבודה מומלצות בהנדסה לאורך תכנון ופריסת פאנל, ייצור, בדיקה ותהליכי אבטחת איכות.  ידע קריטי, מעמיק של תאימות עם כל התנאים והגורמים הרלוונטיים כגון ארגונומיה, בטיחות, התקנים הרלוונטיים בתעשייה חייב להילקח בחשבון בתהליך העבודה.

הגדרות ברורות של הדרישות הפונקציונליות, רמת המומחיות של המפעיל וכל תקשורת / אינטראקציה עם מערכות אחרות מספקות נקודת מוצא בתהליך תכנון עתיר הידע.

הגדרת דרישות תפעוליות / פונקציונאליות

בחינת הכלים הדרושים למפעיל לשליטה אפקטיבית של הציוד והדרישות של היישום הכולל לקבוע את הבחירה של פונקציות ממשק המשתמש, לדוגמה: כמה פונקציות יהיו בשליטת הממשק? כאשר פונקציה אחת יכולה להיות מוגשת על ידי לחצנים, נעילת מקשים ומתגים סיבוביים, פונקציות מרובות עשויות לדרוש מספר תצוגות מסך כדי לכסות פונקציות ואופציות של המפעיל. איזה סוג של משוב חזותי מתקבל, שמיעתי או מישושי ישרת בצורה הטובה ביותר את המפעיל בביצוע הפונקציות המוגדרות?

האם הפעולה דורשת אינדיקטורים בזמן אמת? נקודות כניסה מרובות נתונים? כמה פעמים לוחצים על לחצן? האם יש שיקולי בטיחות? האם נדרשים בוררי עצירת חירום? אילו תקנים חלים – תעשייה, בטיחות, בינלאומי?

זיהוי ואבחון בעיות בממשק מולטימדיה לרכבי פורד

מערכת שליטה ובקרה מרחוק מעוצבת היטב

יצירת סטורי בורד

יצירת מתאר מבוסס טקסט המתעד כל תוכן המוצע או נדרש על המסך היו מקום טוב עבור מעצב UX UI להתחיל בו. המסמך מתאר שילוב נקודת המבט של המפעיל וקלות השימוש בממשק. המעצב יוצר storyboards כדי להדגיש את הפרטים של המסך הראשי, מסכי סטטוס ציוד, נקודת הצבע, מסכי תוכן, פונקציות ידניות, הודעות, תקלות, ומסכי עזר אחרים . המעצב יכול להמיר את קווי המתאר האלה ללוח התכנון של כל מסך. על לוחות התכנון לקיים ולהדגיש גרפיקה דינמית, כגון מחוונים, כותרות, לחצני ניווט, לחצני מסך וצגים מספריים, לפי הצורך.

להוציא מהמפעילים את המירב

בעת יצירת storyboards, אני מסתכל בעיניים של המפעילים ומה הפונקציות השימושיות החשובות להן ביותר ויוצר רשימת העדפות על פי סדר חשיבות. אין צורך להציף את המפעילים עם מידע. במקום זאת, אני מתמקד במשימות שלהם ומה נדרש כדי להבין את מצב המכונה או התהליך. אין צורך להציג כל ערך מידע אנלוגי, במקום זאת יש להציג את הדברים בעלי חשיבות גבוהה, כך שניתן להבין את מצב ההפעלה ודרך ההפעלה במבט אחד.

בנוסף, אני מחפש בתהליך הקיים נקודות תוקפה המקשות על המפעיל להשתמש בפונקציה רצויה או שהשימוש מערב פעולות מיותרות על מנת להגיע למטרה הרצויה על מנת לפתור את אתגר החוויה לאינטואיטיבי יותר.

שימוש בצבע ובהנפשה בצורה מושכלת וחכמה

סטנדרטים והנחיות HMI ממליצות להגביל את השימוש בצבע ולהשתמש ברקעים אפורים בעלי ניגודיות נמוכה כדי ליצור מסכים פחות עמוסים. לדוגמה, רקע מסך אפור בהיר שבו מחוון אופייני יהיה אפור כהה במצב כבוי ולבן במצב מופעל אשר מקל על ראיית ההבדל והבנה אינטואיטיבית והגיונית של מה שהמפעיל רואה.כמו שנורה פעילה הופכת להיות בצבע לבן. באופן כללי, אני משתמש בהנחיות גלובליות בצבעים סדירים או בגוונים של אפור, ושומר על בהירות, ורווייה צבעונית כדי לציין תנאים יוצאי דופן.

עיצוב ממשק משתמש UI

שמירה על זמינות של פריטים חשובים: עיגון חלק של המסך עבור פריטים חשובים כגון הפסקה, התחלה, הגדרת נקודות מפתח כדי לאפשר למפעילים באופן אינטואיטיבי ומיידי היכן למצוא את המידע הקריטי.

מודעות מצבית

וידוא שהנתונים הרלוונטיים מוצגים בבירור כך שהמפעילים יכולים לתפוס את המצב הנוכחי של המכונה או התהליך במבט אחד. תצוגה טובה עונה על שתי שאלות מרכזיות “מהו מצב המכונה או התהליך עכשיו?” ו- “איך זה בהשוואה לתנאים אופטימליים?”

הגבלה על קליקים נדרשים לגישה למסך

שמירת הקונספט של הגעה מהירה לכל המסכים בתוך שניים עד שלושה קליקים מהמסך הראשי. יצירת העדפה ברורה על פי המשימות שמבוצעות בתדירות הגבוהה ביותר ובתדירות הנמוכה ביותר.

משוב

האפשרות לספק למפעיל רמזים חזותיים ווקאלים כמו משוב חיובי כאשר לחצנים נלחצים או כאשר צעדים מסוימים בוצעו. אפשרויות כאלו בונות אמון, ביטחון ושביעות רצון עם המערכת, ומייעלות את אינטראקציה עם המפעיל.

התראות ואירועי רישום

ברוב ממשקי משתמש HMI יש לקחת בחשבון אינטראקציות הקשורות ברישום לוגים והתראות מגוונות במנעד רחב של חשיבות. מעצב ממשק משתמש טוב יתחשב לא רק בדרך הצגת ההתראות ואירועי הרישום אלא יכליל בפתרון שלו תצורה של בעיות חוזרות או אפילו להפעלה וכיבוי של ציוד סמוך או פעולות תקופתיות אחרות.

יצירת Style Guide

Style Guide מצוין מאפשר הכרה אינטואיטיבית וברורה של אלמנטים שחוזרים על עצמם ותורם ליכולת המפעיל להסתגל לדברים שהוא רואה, מכיר ומבין. Style Guide משמש מעין מסגרת במבט על “האורזת” את התכנים והפונקציונאליות של המערכת.

מערכת שליטה ובקרה על פס ייצור

זמין לכל בקשה

השאירו פרטים ברורים ואחזור אליכם עד הארוחה הבאה, מבטיח.

    logo-face-fucsia
    איתי אלון
    מנכל ובעלים

    Related Posts

    לכל שאלה
    1
    ItayAlon.com
    הי
    איך אפשר לעזור?
    דילוג לתוכן