מה ההבדל בין UI ל UX?

מה ההבדל בין UX ל UI

UX אפיון חווית משתמש, UI עיצוב ממשק משתמש או UX Design

באופן הפשוט ביותר, ההבדל בין UI ל – UX הוא כמו ההבדל בין מה ללמה.

UX הוא קיצור של צמד המילים USER EXPERIENCE, המתאר את החוויה שהיוזר עובר בהסתכלות רב מימדית בתוך המוצר שלכם. וכשאני אומר חוויה, אני מתכוון לתשובות לכל השאלות של “מה” כגון: מה יהיה המסך לאחר מסך הכניסה, מה יקרה אם ליוזר אין אינטרנט?, מה יקרה כשילחצו על הכפתור.

UI הוא קיצור צמד המילים USER INTERFACE והפירוש הישיר הוא איך יראה כל מה שמתואר ב UX. למה הכפתור צהוב, למה הגודל של הכרטיסיה כזה?, למה התמונות זזות מצד לצד.

לא לחינם בתהליך המורכב של בניית אפליקציה או ממשק משתמש, שלב ה UX מגיע לפני שלב ה UI
אם תחשבו על זה בצורה של אוכל טוב, אז ה UX הוא המתכון וה UI הוא התוצר.

UX – השלב הראשון בתהליך: אפיון חווית המשתמש

חווית המשתמש מתארת את המסלול שהמשתמש עובר מהרגע שהוא מתקין את האפליקציה ועד למטרה שהגדרתם שיעשה. מומחה UX יודע להנגיש את המסלול הזה באופן האינטואיטיבי והקצר ביותר ולהשתמש בכלים ובמוסכמות ההתנהגותיות של המשתמשים שלו באופן האפקטיבי ביותר.

UI השלב השני בתהליך: עיצוב ממשק משתמש

שימוש באלמנטים מעוררי חוויה בהתאם לקהל היעד הכוללים, צבעוניות, שפה גרפית, אנימציות, גדלים ומשקלים על מנת לחבר את המשתמש באופן הקרוב ביותר לחוויה. אפליקציות שונות משתמשות באופי שונה של ממשקי משתמש בהתאם לדומיין שהאפליקציה מבטאת ובהתאם לאופי קהלי היעד שלו.

שילוב נכון, מדוייק ואפקטיבי של UX ו UI בהתייחס למכלול הפרמטרים שיש להתחשב בהם יוצר, כמעט ללא מודעות לכך תנועה חלקה, אינטואיטיבית ואפקטיבית לשימוש באפליקציה ומהווה ביטוי ישיר להצלחתה ולריבוי שימושיות.

אם הגעתם עד לכאן ועדיין יש לכם שאלות, אני מציע לכם לראות את הסרטון הבא שממחיש בצורה נפלאה את העניין:

זמין לכל בקשה

השאירו פרטים ברורים ואחזור אליכם עד הארוחה הבאה, מבטיח.

    logo-face-fucsia
    איתי אלון
    מנכל ובעלים

    Related Posts

    1
    ItayAlon.com
    הי
    איך אפשר לעזור?
    דילוג לתוכן