הבלוג של איתי אלון

לעצב UI UX בצורה אופטימלית לזיכרון האנושי

בתור מעצבים, אנחנו רוצים לשאוף לעצב עבור הזיכרון לטווח קצר במוח האנושי. עומס הזיכרון קל יותר והאינטראקציה מהירה יותר ומתקיימת ללא שגיאות. אם המשתמש צריך לזהות או לשלוף מידע כלשהו מהזיכרון לטווח ארוך זה לוקח זמן, עומס קוגניטיבי ומגביר את ההסתברות להתרחשות שגיאה.

פירורי רמזים עבור המשתמש

לדוגמה: בידול לינקים שכבר ביקרנו בהם בצבע או צורה אחרים מאפשר הקלה משמעותית למשתמש בלנסות ולזכור את הסטטוס שהוא נמצא בו בכל זמן נתון בהתמצאות המרחבית.

לקריאה

תכנון ומיקום תפריטים לאפליקציה UI UX

האופן שבו אנחנו משתמשים בטלפון הנייד שלנו משפיע על המוח שלנו. מחקר שנערך מצא כי למשתמשים בטלפון הנייד באופן יומיומי יש קליפה סומטו-סנסורית גדולה יותר. זה האזור של המוח ששולט באגודלים.

מחקרים נוספים מצאו כי רוב המשתמשים משתמשים בטלפונים שלהם ביד אחת. כאשר הם מחזיקים את הטלפון שלהם, הם ישתמשו ביד ימין או בשמאל כשהאגודל משמש לאינטראקציה עם המסך. האגודל הוא כמו העכבר של המשתמש אבל עם מגבלות.

האגודל הוא העכבר

בהתקנים שולחניים, משתמשים משתמשים בעכבר כדי לקיים אינטראקציה עם המסך. הם יכולים להזיז את העכבר לתפריטי ניווט בקלות. הסיבה לכך היא כי העכבר אינו מגביל את תנועת היד שלהם. אבל כאשר משתמשים מחזיקים טלפון סלולרי, לאגודל שלהם יש טווח תנועה מוגבל. ישנם אזורים מסוימים של המסך שאליהם לא ניתן להגיע. אזורים אלה ישתנו בהתבסס על היד שבה הם משתמשים כדי להחזיק את הטלפון שלהם ועל גודל המסך של הטלפון.

מפת טווחי מתיחת אגודלים בשימוש בטלפון סלולרי

כאשר אתם ממקמים תפריט במיקום שקשה להגיע אליו עם האגודל, המשתמשים שלכם צריכים לשנות את תנוחת הטלפון בכף ידם כדי להזיז את האגודל קרוב יותר למטרה או שהם צריכים להשתמש ביד השנייה שלהם כדי לקיים אינטראקציה עם אזור זה. זוהי עבודה נוספת שיכולה להפוך את הניווט לקשה יותר ולהאט את פעילות המשתמש.

לקריאה

הקשר בין UX, פסיכולוגיה של משחקים, שיטת אדלר, ועבירות תנועה

כמומחה UI UX, חלק מהגדרת התפקיד שלי היא לתת פתרון פשוט, אינטואיטיבי ויצירתי לבעיות או אתגרים המצויים לרוב בעולם הדיגיטלי. האמת שמומחיות זו לא מסתיימת בעולם הדיגיטלי בלבד ואני מוצא את עצמי לא פעם מנתח מצב או שרשרת מצבים שיש בהם אתגרים לא קטנים ומצויים בעולם הפיסי.

האתגר אותו אני רוצה לנתח בפניכם הפעם הוא אתגר לא קטן, עבירות תנועה.

מהיום הראשון שהאדם המציא את הרכבים, נוצרו גם עבירות התנועה. והמדינה בהתאמה לזה, מעדכנת כל העת סטים של פתרונות לעבירות תנועה חדשות שנוצרות עם הזמן עקב מציאות חדשה בעולם התעבורה (פקקים, כבישים, מהירויות חדשות וכו…)

לקריאה

לעבוד בשביל עצמך – המצוינות שביצירתיות

מאסטר אחד לקונג פו בסין אמר: “אם אתה רוצה להיות מאסטר במה שאתה עושה, עליך לתרגל את אותו דבר במשך חמש עשרה שנה רצופות”

העבר ההווה

בשנים האחרונות אנחנו עדים למהפכה שקטה אך משמעותית שתשנה את היחסים בשוק העבודה החופשי. הנבונים, ירקמו לעצמם כבר עכשיו מארג שישים אותם על מפת השינוי, האמיצים, ירכבו על גל המהפכה הזו באופן ספונטני והעצלנים ימשיכו להיות עצלנים.

נוסטלגיה

מי לא שמע את ההורים שלו מביעים את דעתם האכפתית על סוג הלימודים שרציתם לבחור לעצמכם. הדילמה בבחירה היא גדולה והלחצים המופעלים עליכם בנקודה שבירה זו של החיים עצומים. בחירת מקצוע לחיים בפרספקטיבה של ילד טוטלי היא בחירה לחיים, חתונה. המסר ששידרה לנו החברה וההורים הוא שבחירה מהלב היא לא בחירה נבונה, לעומתה בחירה רציונלית (מה צריך, מה חסר, מה נחשב) היא בחירה טובה המבטיחה מעמד, קידום והכי חשוב – מקום עבודה לאורך זמן.

לקריאה

איך בוחרים מעצב אפליקציות?

מחפשים מעצב אפליקציות? איך תדעו שזיהיתם את מעצב האפליקציות הטוב ביותר עבורכם?. כמה טיפים שיעזרו לכם במשימה.

לחפש מעצב אפליקציות טוב זו משימה לא פשוטה, יש היצע לא קטן של מעצבי אפליקציות “מוכרזים” בשוק, אבל רק חלק קטן מהם יתאימו למשימה שיש לכם לעשות, למה? ככה. כי עיצוב אפליקציה היא לא רק משימה טכנית, יש משתנים רבים שיצרו את התוצאה הטובה ביותר בזמן הרצוי לכם. הנה כמה נקודות שאם תלכו לפיהם, יעזרו לכם למצוא את מעצב האפליקציות המושלם.

לקריאה

רגע לפני שאתם מפתחים אפליקציה – חובה לקרוא!

רק רגע! תורידו לרגע את הרגל מדוושת הגז שלכם. אני יודע, יש לכם רעיון, אספתם סביבכם צוות משובח, אתם רזים בהוצאות כי אין ברירה, גיבשתם חזון על איך המוצר שלכם צריך להראות ואפילו שרטטתם כמה מסכים כדי להמחיש את הזרימה של הרעיון ועכשיו אתם מוכנים לפיתוח של הדמו שלכם. אתם להוטים להתחיל.

מכיר את ההרגשה הזו. תהליך בניית מוצר דיגיטלי יכול לקחת חודשים מכאיבים בזמן, הוצאות ותסכולים רבים. והרבה מסביבכם בטח אמרו לכם שצריך רק להוציא דמו, שהמוצר צריך להיות MVP ואתם באמת שם, רק שהדמו שלכם צריך באמת להצליח. ביננו, מה זה משנה אם זה מוצר רזה, שמן, דמו או לא, מה שיש לכם ביד צריך להצליח. הקהל שבודק אתכם נותן לכם הזדמנות אחת ובהזדמנות הזו אתם צריכים שהמוצר שלכם יענה על דבר אחד עיקרי: שיש כאן ערך שבגינו שווה לי להוריד ולהשתמש במוצר.

לקריאה

כמה עולה לעצב אפליקציה?

אז יש לכם רעיון גדול והגעתם לשלב שבו אתם מעוניינים לדעת מכמה כסף תצטרכו להיפרד בשביל לקבל את העיצוב המושלם לאפליקציה שלכם?, אתם במקום הנכון.

התשובה לשאלה שלכם אינה שחור ולבן, ואתם לא תצאו מכאן עם מחיר מדויק על השקל, אבל יהיה לכם מושג די ברור מה לבקש, מה התמורה שתקבלו וכמה נהוג לשלם עבור מה שאתם מבקשים.

מחיר

חשוב שתפנימו שלמחיר הזול ביותר אין בהכרח את הערך הטוב ביותר וברוב המקרים זה אף הפוך. כמו בכל שוק – התחרות כאן היא קשה ומעצבי UI UX נאלצים להוזיל את השירות שלהם כדי לעמוד בתחרות. הוזלת השירותים לרוב, פוגמת בהוליסטיות של השירות שמעצבים מוכשרים יכולים לספק לכם. אל תחפשו מחיר זול לעבודה הזו, חפשו את המחיר שסביר בשבילכם וודאו שאתם מקבלים את התמורה המלאה.

לקריאה

עקרונות עיצוב ממשק משתמש לאפליקציות ועיצוב אפליקציות

עיצוב ממשק משתמש הפך להיות אטרקטיבי כיום בשל האוניברסליות של עקרונות עיצוב ממשק המשתמש. זהו המשחק היצירתי האולטימטיבי בתוך הכללים.

כדי להוסיף משמעות וערך למוצר, מעצב UI ו-UX מומחה יודע לרקוד בתוך התחום העדין והמעורפל של תכנון ועיצוב אפליקציות וממשקי משתמש ולבטא באופן מושלם וייחודי את הייחוד של האפליקציה.

להלן רשימה של עקרונות עיצוב ממשק משתמש אשר בדיוק קיימים עבור סוג כזה של אמנות מאת מעצב UI איתי אלון:

הציר

הציר הוא המושג החיוני והנפוץ ביותר בעקרון תכנון ממשק המשתמש וליבת מבנה ממשק הארגון. הציר בדרך כלל נוכל לראות במבנים שיש בהם אלמנטים סימטריים. כאשר האלמנטים מופצים באופן סימטרי, כל הממשק יציג תחושה של סדר. בחיים האמיתים, אנשים נהנים לראות דברים מיושרים כי הם גורמים לנו להרגיש יציב, נקי, מאורגן וידידותי.

לקריאה

סנסורים שימושיים בפיתוח אפליקציה

אנחנו דור שמקבל את הפלא הזה שנקרא מכשיר נייד כמובן מאליו, ואני קורא לו פלא מכיוון שמי שמכיר את ההיסטוריה והאבולוציה של התפתחות מכשירי הסלולר ומערכות ההפעלה, מבין שנעשה כאן מירוץ חימוש מטורף בין היצרניות בזמן קצר כל כך.  קצר עד כדי כך, שנסתר מידיעת רוב האנשים.

עם זאת כדאי שתדעו את ההיצע הסנסורי שהמכשירים ומערכות ההפעלה מציעות לכם כיזמים על מנת שתוכלו לנצל את הפוטנציאל הגלום בהן ביעלות מירבית. כשמדברים על עיצוב אפליקציות לסלולר – לגמרי כדאי להכיר את הפיצ’רים הבאים שיש ברוב הסמארטפונים כיום.

לקריאה

18 טרנדים ומגמות באפליקציות מובייל ב-2017 שישנו את הדרך שבה אתם עושים עסקים

18 טרנדים ומגמות באפליקציות מובייל ב-2017 שלוקטו מתוך אפליקציות מובייל מובילות, מומחי UX (חווית משתמש) ו-UI (ממשקי משתמש) מרחבי העולם.

1. IOT וישומים לבישים

האינטרנט של הדברים ומוצרי הישומים הלבישים כנראה שישארו איתנו זמן מה, אם לא יותר. אפליקציות למוצרים לבישים מתחילים לתפוס תאוצה ב 2017 לעומת האינטרנט של הדברים, ששם ההתפתחות מבשילה בקצב איטי יותר וכנראה נתחיל לראות יותר סדר בדברים בסוף 2017. גם Apple וגם Google וכמובן שהחברות המזדנבות מבקשות להשיג את הפערים, מפתחות יישומים במערכות ההפעלה שהמשותף בהם הוא חיבור לחפצים שנמצאים בעולם הפיסי במטרת שליטה אולטימטיבית ממכשיר אחד על כל הצרכים שלנו.

לקריאה

חיוג מהיר