פרוטוטייפ לסטארטאפים לקראת גיוס השקעה

פרוטוטייפ לסטארטאפים לקראת גיוס והשקעה

סטארטאפיסטים צעירים מלאי תשוקה ומרץ ליצור ולברוא את הרעיון שלהם, מוצאים שלעיתים מאוד קרובות אלו תכונות יקרות מפז אך אינן תנאי בלעדי להצלחה.
פרוטוטייפ טוב הוא מפתח חשוב לסטארטאפים לקראת גיוס.

אחד הדברים הטובים בניסיון הוא להבין ולנתח את כישלונות העבר ולהסיק מתוכן את סט הכלים הנדרש להצלחה. כמובן שגם אם יש לכם סט כלים משוכלל, עניין זה עדיין לא מבטיח הצלחה אך אין ספק שלסטארטאפיסים צעירים סט כלים זה מהווה ריכוך לכניסה האינטנסיבית לעולם היזמות.

לא אכנס בפוסט זה לכל סט הכלים, ברצוני לדבר על כלי אחד משמעותי ביותר, הן ליזם הרעיון והן לסביבה האנושית העוטפת את היזם והמיזם בשלביו הראשונים.

המירוץ המטורף בלהיות סטארטאפיסט לעיתים קרובות מרוקן אותך מאנרגיות ומשאבים

הפרוטוטייפ

הפרוטוטייפ מלמד אותנו, היזמים בשיעור חשוב לפני השקעת משאבים כספיים, אולי המשמעותיים ביותר בפיתוח רעיון ומימושו.

מניסיוני הצנוע נוכחתי לדעת שרוב המיזמים והסטארטאפים אינם בוחנים את עצמם מספיק לקראת השלב הזה ומאיצים את התהליך כחלק מהתשוקה והאנרציה לכדי מוצר בשלב מוקדם מדי.

רק לאחר השלמת תהליך הפיתוח נתקלים מירב היזמים בקשיי עיכול נוצריות ונאלצים לבצע ניתוחי לב בזמן אמת ולהוציא כספים מיותרים רבים או לחילופין לעגל פינות כדי לעמוד בהבטחת ההשקה.

לעתים אין ליזמים כסף נוסף להשקיע על מנת לישר קצוות ולמזער נזקים. זהו מצב של תסכול וחוסר בשלות אופייני במיוחד ליזמים ישראלים. זה מה שטוב בנו אך לעיתים גם מה שמכשיל אותנו.

בדיוק בשביל זה הומצא הפרוטוטייפ. לתת חוויה כמה שיותר מדוייקת למוצר האמיתי ולקבל פידבקים, הערות ושינויים הכרחיים למוצר. ככה מובטחת גדילה ו התפתחות נוצרית בזמן שיא (ארבעה ימים בלבד) באלפי שקלים בודדים, שמבשילים את המוצר לציפיות היזם, המשקיעים ו כמובן, השוק.

יש מינים שונים של פרוטוטייפים שניתן להשתמש בהם, רובם עושים את העבודה היטב ולכל אחד ישנם יתרונות על ג’סי האחרים. את בחירת הפרוטוטייפ הנכון לעבודה אני מבצע על פי הבנת צרכי היזם, הגדרת התקציב, זמינות, מהירות הביצוע ו טכנולוגיה נדרשת להצגה.

לסיכום

לאחר ביצוע הפרוטוטייפ מגלה היזם להפתעתו אלמנטים רבים שרצוי לשנות על מנת למקצע את המוצר לרמה גבוהה יותר:

  • גדלים ומשקלים – הדגשה, הגדלה, שינוי והבלטה של גופנים, סמלים, אייקונים וכפתורים
  • אבחון המוצר על גבי הפלטפורמה המתאימה (סלולארי, טאבלט, דסקטופ)
  • חווית המשתמש -כמה אינטואיטיבית חווית המשתמש ומה חסר על מנת להביא את החוויה לרמה מירבית.
  • תגובות משתמשים – ניתן בעלויות נמוכות לבחון את הרעיון חוויית המשתמש בלהכניס נסיינים חדשים ורעננים לתוך הפרוטוטייפ מקבוצת קהלי היעד ולבחון בכלים סטטיסטים ואנושיים מה עובד ומה לא, היכן אם יש צווארי בקבוק ו מכשולים שיש לתת עליהם את הדעת ולספק להם פתרונות יצירתיים.
  • למשקיעי סיד ואנג’לים לרוב הפרוטוטייפ יספיק כדי להעביר את הרעיון המרכזי של המוצר ו הוא חלק עיקרי ו מעניין בפרזנטציה. במקום לדבר עליו אפשר פשוט להראות אותו.

לסיכום, אם אתם רוצים לחשוב מהר, מקצועי ולחסוך במשאבים יקרים, אני ממליץ על פרוטוטייפ כתנאי מעבר לשלב הבא. במיוחד אם זה המיזמים הראשונים שלכם בחיי היזמות הסטארטאפיסטית.

זמין לכל בקשה

השאירו פרטים ברורים ואחזור אליכם עד הארוחה הבאה, מבטיח.

    logo-face-fucsia
    איתי אלון
    מנכל ובעלים

    Related Posts

    1
    ItayAlon.com
    הי
    איך אפשר לעזור?
    דילוג לתוכן