עקרונות עיצוב ממשק משתמש לאפליקציות ועיצוב אפליקציות.

עקרונות עיצוב ממשק משתמש לאפליקציות ועיצוב אפליקציות

עיצוב ממשק משתמש הפך להיות אטרקטיבי כיום בשל האוניברסליות של עקרונות עיצוב ממשק המשתמש. זהו המשחק היצירתי האולטימטיבי בתוך הכללים.

כדי להוסיף משמעות וערך למוצר, מעצב UI ו-UX מומחה יודע לרקוד בתוך התחום העדין והמעורפל של תכנון ועיצוב אפליקציות וממשקי משתמש ולבטא באופן מושלם וייחודי את הייחוד של האפליקציה.

להלן רשימה של עקרונות עיצוב ממשק משתמש אשר בדיוק קיימים עבור סוג כזה של אמנות

הציר

הציר הוא המושג החיוני והנפוץ ביותר בעקרון תכנון ממשק המשתמש וליבת מבנה ממשק הארגון. הציר בדרך כלל נוכל לראות במבנים שיש בהם אלמנטים סימטריים. כאשר האלמנטים מופצים באופן סימטרי, כל הממשק יציג תחושה של סדר. בחיים האמיתיים, אנשים נהנים לראות דברים מיושרים כי הם גורמים לנו להרגיש יציב, נקי, מאורגן וידידותי.

האינטנסיביות

אמנם ציר הוא קו דמיוני בלתי נראה, העיניים שלנו תופסות בבירור אם הקצוות של היסודות הפריפריים הם בשליטה מסודרת. הדוגמה הטובה ביותר לזה היא כבישים עירוניים. הראייה שלנו תופסת ומניחה כאילו מנורות הרחוב ממלאות את הציר בין שני מבנים. אם נסיר בניין בצד אחד של הכביש, הציר יהפוך מטושטש יותר. מנקודת המבט של עקרונות עיצוב ממשק משתמש ועיצוב אפליקציות, אנו יכולים לקחת את ציר הזמן של טוויטר כדוגמה. אווטרים (תמונות פרופיל) בצד שמאל וציוצים בצד ימין על מנת לחזק את תחושת מבנה הציר.

‏האפקט הדינמי

כאשר אנו מביטים במספר קווים, תיקון ומיקוד הראייה שלנו יהיה באופן טבעי לעקוב אחר הכיוון. כשאנחנו עומדים ברחוב, באופן טבעי אנחנו מתחילים להתבונן ברחוב מקצה אחד למשנהו. שתי נקודות הקצה של הציר קובעות היכן נקודת המבט שלנו מתחילה והיכן היא מסתיימת. במילים אחרות, קיומם של הקווים והצירים מנחים אותנו ומרמזים על כיוון האפקט הדינמי של המסך.

סימטריה ואסימטריה

שמדברים על עיצוב UI, כאשר אלמנטים מופצים באופן אחיד על שני צדי הציר, הם למעשה מהווים מערכת יחסים סימטרית. כאשר הם ממוקמים בהתאמה, נוצרת סימטריה מושלמת. מעצב UI צריך לייצר סימטריה שמספקת את העיצוב של האפליקציה שלך בתוספת תחושה של איזון. טכניקה זו של עיצוב תנחה את המשתמשים לקרוא באופן טבעי מלמעלה למטה.

אסימטריה היא טכניקה נוספת שבה אלמנטים כבר לא תואמים זה לזה. באפליקציית פינטרסט למשל האסימטריה שוברת באופן מושלם את חוק האיזון אבל מנגד, יוצרת יופי לא מושלם כדי להפחית במידת העייפות החזותית שנוצרת על ידי הקביעות והגרידיות של הממשק.

קצב והרמוניה

היופי של קצב והרמוניה יכול להיות מיושם גם על עיצוב ממשק משתמש ועיצוב אפליקציות, בעוד שחזרתיות יכולה ליצור קיצור דרך ותבניתיות עבור המשתמשים.

ב AIR BNB למשל, כל בית מקבל מודול קבוע ומוגדר מראש – מעין תבנית קבועה. כל מודול מכיל תמונה, מחיר, ומיקום באותו גודל בדיוק.  מקצב מוכר באופן אוטומטי מקל על המשתמשים את היכולת למצוא את המידע הדרוש להם.

הנה החלק המעניין, כאשר הקצב או ההרמוניה נקטעים בדומה להאזנה למוסיקה, עבור המשתמשים, אלמנט זה יוצר אפקט מיוחד ובולט להתייחסות. החלק המיוחד או הדיס-הרמוני שובר את שטף זרימת המידע כדי להדגיש תחושה של היררכיה אשר תאותת למשתמשים הקשר של תוכן שונה/ מיוחד.

זמין לכל בקשה

השאירו פרטים ברורים ואחזור אליכם עד הארוחה הבאה, מבטיח.

    logo-face-fucsia
    איתי אלון
    מנכל ובעלים

    Related Posts

    1
    ItayAlon.com
    הי
    איך אפשר לעזור?
    דילוג לתוכן