הבלוג של איתי אלון

עיצוב ותכנון אפליקציה לאיך שאנשים חושבים

הבנת הפילוסופיה שמאחורי המשפט: “לעצב עבור איך שאנשים הם מאשר לעצב לאיך שאתם רוצים שאנשים יהיו” תספק עבורכם, היזמים את הפוטנציאל המלא של תכנון האפליקציה שלכם.

האבולוציה של הטכנולוגיה יותרת דפוסי התנהגות שאין לנו שליטה עליהם בהתנהגות המשתמשים במוצרים דיגיטלים. במקום לחנך את המשתמשים, אנחנו רוצים לשאוף להתאים את המוצר שלנו לחינוך הקיים בדפוסי החשיבה וההתנהגות שלהם.

דון, נורמן מחלוצי דפוסי חשיבת חווית המשתמש וחשיבה קוגניטיבית. שווה צפייה.

שתפוPrint this pageEmail this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on TumblrPin on PinterestShare on StumbleUpon
לקריאה

UX ו- UI למערכות ממשק משתמש אדם – מכונה HMI

מערכות ממשק אדם-מכונה (HMI) מספקות את הבקרה שבהן משתמש מפעיל מכונה, מערכת או מכשיר. מערכות ה – HMI המתוחכמות מאפשרות פעילות אמינה של טכנולוגיה בכל יישום, כולל רכבות מהירות, מרכזי עיבוד CNC, ציוד לייצור מוליכים למחצה וציוד רפואי אבחון ומעבדה. מערכות HMI כוללות את כל האלמנטים שאדם יגע, יראה, ישמע או ישתמש בהם כדי לבצע פונקציות בקרה ולקבל משוב על פעולות אלה.

המשימה של מערכת HMI היא להפוך את הפונקציה של הטכנולוגיה מובנת מאליה למשתמש. HMI מעוצב היטב מתאים לציפיית המשתמש למשימה שהוא יבצע. האפקטיביות של HMI יכולה להשפיע על הפונקיונאליות של המערכת כולה; למעשה ביישומים רבים עניין זה יכול להוות גורם מכריע על ההצלחה או הכישלון של המוצר. מערכת HMI נשפטת על פי השימושיות שלה, הכוללת את אינטואיטיביות השימוש ועקומת הלמידה וכמה פרודוקטיבי המשתמש יכול להיות בשימוש בה

שתפוPrint this pageEmail this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on TumblrPin on PinterestShare on StumbleUpon
לקריאה

חושבים עיצוב – כלי לפתרון בעיות אפקטיבי בסטארטאפים ומיזמים

תהליכי עיצוב חשיבה ולין סטארטאפ (Lean Startup) הפכו מכבר לחלק בלתי נפרד מהז’רגון של החדשנות. המתודולוגיות החדשות יחסית הללו נמצאות בשימוש על ידי תאגידים וסטארטאפים/ מיזמים לבנייה והערכות סיכון של כלל פעולות החדשנות שלהם. סיפורי הצלחה כגון Uber, Airbnb, Facebook, Google יצרו את ההטמעה, הביקוש והחיפוש אחר הידע שיש בתהליך עיצוב חשיבה וLean Startup.

Lean Startup

Lean Startup, מושג שנטבע לראשונה על ידי סטיב בלנק, מוגדר בצורה הטובה ביותר כתוכנית בסיסית להפעלת סטארט-אפ. בעיקרו של דבר, המטרה היא למצוא מוצר מתאים לשוק על ידי יצירת מוצר מינימלי בר קיימא (MVP) באמצעות תהליך בנייה – מדידה – למידה ושיפור שחוזר על עצמו. כדי ליישם מתודולוגיה זו על היזמים להתחיל בתכנון מוצר רזה בעל מינמום פיצ’רים שיספקו את קהל היעד הראשוני.  מיד לאחר מכן תגובת המשתמשים הראשוניים נמדדת ומאוששת או מפריכה את הנחת היסוד שעליו מתבסס הרעיון, בדרך הזו ניתן לקבל החלטות המבוססות על ראיות בקשר לצעד הבא שהמוצר או השירות הולכים לקראתו. הלולאה הזו ממשיכה להתקיים עד שמתקבלת בבירור התאמת המוצר לשוק. המטרה בשלב זה היא להוכיח שהמיזם פונה לצרכי השוק באופן מדוייק.

שתפוPrint this pageEmail this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on TumblrPin on PinterestShare on StumbleUpon
לקריאה

לעצב UI UX בצורה אופטימלית לזיכרון האנושי

בתור מעצבים, אנחנו רוצים לשאוף לעצב עבור הזיכרון לטווח קצר במוח האנושי. עומס הזיכרון קל יותר והאינטראקציה מהירה יותר ומתקיימת ללא שגיאות. אם המשתמש צריך לזהות או לשלוף מידע כלשהו מהזיכרון לטווח ארוך זה לוקח זמן, עומס קוגניטיבי ומגביר את ההסתברות להתרחשות שגיאה.

פירורי רמזים עבור המשתמש

לדוגמה: בידול לינקים שכבר ביקרנו בהם בצבע או צורה אחרים מאפשר הקלה משמעותית למשתמש בלנסות ולזכור את הסטטוס שהוא נמצא בו בכל זמן נתון בהתמצאות המרחבית.

שתפוPrint this pageEmail this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on TumblrPin on PinterestShare on StumbleUpon
לקריאה

תכנון ומיקום תפריטים לאפליקציה UI UX

האופן שבו אנחנו משתמשים בטלפון הנייד שלנו משפיע על המוח שלנו. מחקר שנערך מצא כי למשתמשים בטלפון הנייד באופן יומיומי יש קליפה סומטו-סנסורית גדולה יותר. זה האזור של המוח ששולט באגודלים.

מחקרים נוספים מצאו כי רוב המשתמשים משתמשים בטלפונים שלהם ביד אחת. כאשר הם מחזיקים את הטלפון שלהם, הם ישתמשו ביד ימין או בשמאל כשהאגודל משמש לאינטראקציה עם המסך. האגודל הוא כמו העכבר של המשתמש אבל עם מגבלות.

האגודל הוא העכבר

בהתקנים שולחניים, משתמשים משתמשים בעכבר כדי לקיים אינטראקציה עם המסך. הם יכולים להזיז את העכבר לתפריטי ניווט בקלות. הסיבה לכך היא כי העכבר אינו מגביל את תנועת היד שלהם. אבל כאשר משתמשים מחזיקים טלפון סלולרי, לאגודל שלהם יש טווח תנועה מוגבל. ישנם אזורים מסוימים של המסך שאליהם לא ניתן להגיע. אזורים אלה ישתנו בהתבסס על היד שבה הם משתמשים כדי להחזיק את הטלפון שלהם ועל גודל המסך של הטלפון.

מפת טווחי מתיחת אגודלים בשימוש בטלפון סלולרי

כאשר אתם ממקמים תפריט במיקום שקשה להגיע אליו עם האגודל, המשתמשים שלכם צריכים לשנות את תנוחת הטלפון בכף ידם כדי להזיז את האגודל קרוב יותר למטרה או שהם צריכים להשתמש ביד השנייה שלהם כדי לקיים אינטראקציה עם אזור זה. זוהי עבודה נוספת שיכולה להפוך את הניווט לקשה יותר ולהאט את פעילות המשתמש.

שתפוPrint this pageEmail this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on TumblrPin on PinterestShare on StumbleUpon
לקריאה

הקשר בין UX, פסיכולוגיה של משחקים, שיטת אדלר, ועבירות תנועה

כמומחה UI UX, חלק מהגדרת התפקיד שלי היא לתת פתרון פשוט, אינטואיטיבי ויצירתי לבעיות או אתגרים המצויים לרוב בעולם הדיגיטלי. האמת שמומחיות זו לא מסתיימת בעולם הדיגיטלי בלבד ואני מוצא את עצמי לא פעם מנתח מצב או שרשרת מצבים שיש בהם אתגרים לא קטנים ומצויים בעולם הפיסי.

האתגר אותו אני רוצה לנתח בפניכם הפעם הוא אתגר לא קטן, עבירות תנועה.

מהיום הראשון שהאדם המציא את הרכבים, נוצרו גם עבירות התנועה. והמדינה בהתאמה לזה, מעדכנת כל העת סטים של פתרונות לעבירות תנועה חדשות שנוצרות עם הזמן עקב מציאות חדשה בעולם התעבורה (פקקים, כבישים, מהירויות חדשות וכו…)

שתפוPrint this pageEmail this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on TumblrPin on PinterestShare on StumbleUpon
לקריאה

לעבוד בשביל עצמך – המצוינות שביצירתיות

מאסטר אחד לקונג פו בסין אמר: “אם אתה רוצה להיות מאסטר במה שאתה עושה, עליך לתרגל את אותו דבר במשך חמש עשרה שנה רצופות”

העבר ההווה

בשנים האחרונות אנחנו עדים למהפכה שקטה אך משמעותית שתשנה את היחסים בשוק העבודה החופשי. הנבונים, ירקמו לעצמם כבר עכשיו מארג שישים אותם על מפת השינוי, האמיצים, ירכבו על גל המהפכה הזו באופן ספונטני והעצלנים ימשיכו להיות עצלנים.

נוסטלגיה

מי לא שמע את ההורים שלו מביעים את דעתם האכפתית על סוג הלימודים שרציתם לבחור לעצמכם. הדילמה בבחירה היא גדולה והלחצים המופעלים עליכם בנקודה שבירה זו של החיים עצומים. בחירת מקצוע לחיים בפרספקטיבה של ילד טוטלי היא בחירה לחיים, חתונה. המסר ששידרה לנו החברה וההורים הוא שבחירה מהלב היא לא בחירה נבונה, לעומתה בחירה רציונלית (מה צריך, מה חסר, מה נחשב) היא בחירה טובה המבטיחה מעמד, קידום והכי חשוב – מקום עבודה לאורך זמן.

שתפוPrint this pageEmail this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on TumblrPin on PinterestShare on StumbleUpon
לקריאה

איך בוחרים מעצב אפליקציות?

מחפשים מעצב אפליקציות? איך תדעו שזיהיתם את מעצב האפליקציות הטוב ביותר עבורכם?. כמה טיפים שיעזרו לכם במשימה.

לחפש מעצב אפליקציות טוב זו משימה לא פשוטה, יש היצע לא קטן של מעצבי אפליקציות “מוכרזים” בשוק, אבל רק חלק קטן מהם יתאימו למשימה שיש לכם לעשות, למה? ככה. כי עיצוב אפליקציה היא לא רק משימה טכנית, יש משתנים רבים שיצרו את התוצאה הטובה ביותר בזמן הרצוי לכם. הנה כמה נקודות שאם תלכו לפיהם, יעזרו לכם למצוא את מעצב האפליקציות המושלם.

שתפוPrint this pageEmail this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on TumblrPin on PinterestShare on StumbleUpon
לקריאה

רגע לפני שאתם מפתחים אפליקציה – חובה לקרוא!

רק רגע! תורידו לרגע את הרגל מדוושת הגז שלכם. אני יודע, יש לכם רעיון, אספתם סביבכם צוות משובח, אתם רזים בהוצאות כי אין ברירה, גיבשתם חזון על איך המוצר שלכם צריך להראות ואפילו שרטטתם כמה מסכים כדי להמחיש את הזרימה של הרעיון ועכשיו אתם מוכנים לפיתוח של הדמו שלכם. אתם להוטים להתחיל.

מכיר את ההרגשה הזו. תהליך בניית מוצר דיגיטלי יכול לקחת חודשים מכאיבים בזמן, הוצאות ותסכולים רבים. והרבה מסביבכם בטח אמרו לכם שצריך רק להוציא דמו, שהמוצר צריך להיות MVP ואתם באמת שם, רק שהדמו שלכם צריך באמת להצליח. ביננו, מה זה משנה אם זה מוצר רזה, שמן, דמו או לא, מה שיש לכם ביד צריך להצליח. הקהל שבודק אתכם נותן לכם הזדמנות אחת ובהזדמנות הזו אתם צריכים שהמוצר שלכם יענה על דבר אחד עיקרי: שיש כאן ערך שבגינו שווה לי להוריד ולהשתמש במוצר.

שתפוPrint this pageEmail this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on TumblrPin on PinterestShare on StumbleUpon
לקריאה

כמה עולה לעצב אפליקציה?

אז יש לכם רעיון גדול והגעתם לשלב שבו אתם מעוניינים לדעת מכמה כסף תצטרכו להיפרד בשביל לקבל את העיצוב המושלם לאפליקציה שלכם?, אתם במקום הנכון.

התשובה לשאלה שלכם אינה שחור ולבן, ואתם לא תצאו מכאן עם מחיר מדויק על השקל, אבל יהיה לכם מושג די ברור מה לבקש, מה התמורה שתקבלו וכמה נהוג לשלם עבור מה שאתם מבקשים.

מחיר

חשוב שתפנימו שלמחיר הזול ביותר אין בהכרח את הערך הטוב ביותר וברוב המקרים זה אף הפוך. כמו בכל שוק – התחרות כאן היא קשה ומעצבי UI UX נאלצים להוזיל את השירות שלהם כדי לעמוד בתחרות. הוזלת השירותים לרוב, פוגמת בהוליסטיות של השירות שמעצבים מוכשרים יכולים לספק לכם. אל תחפשו מחיר זול לעבודה הזו, חפשו את המחיר שסביר בשבילכם וודאו שאתם מקבלים את התמורה המלאה.

שתפוPrint this pageEmail this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on TumblrPin on PinterestShare on StumbleUpon
לקריאה